POLITIKA I DRUŠTVO

Hrvatska: U saobraćaju prvi elektrobaterijski voz

Baterijske vozove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila

Hrvatska: U saobraćaju prvi elektrobaterijski voz

Danas, 13. svibnja 2025. u promet je pušten prvi elektrobaterijski voz na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb. 

Elektrobaterijski voz proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se finansira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizveden je i baterijski voz te šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milion eura, od čega se 13,3 miliona eura finasira iz NPOO-a. Baterijske vozove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila.

Potpredsjednik Vlade i ministar Butković tom je prilikom izjavio:

- Danas je historijski dan za hrvatsku željeznicu, ali i za hrvatsko gospodarstvo jer se radi o promotivnoj vožnji novog elektrobaterijskog vlaka. Ugovor je potpisan još prije dvije i pol godine, a dokaz je to sveukupne modernizacije željezničkog sustava koja je krenula i koja traje.
Spomenuvši veliki investicijski ciklus nabave novih vozova koji je pokrenut prije nekoliko godina, ministar Butković naglasio je kako su trenutačno 63 nova niskopodna voza u voznom parku HŽ Putničkog prijevoza, od čega je više od polovice nabavljeno u posljednje 3 do 4 godine.

Tokom vožnje od Zagreba do Bjelovara voz koristi oba pogona; 44 kilometra do kolodvora Gradec vozi na elektrificiranoj pruzi i koristi električnu energiju iz kontaktne mreže, a na 30 kilometara od Gradeca do Bjelovara koristi baterijski pogon. - U planu je i novi projekt u sklopu kojeg ćemo nabaviti još 13 vlakova na hibridni i alternativni pogon – izjavio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vozu omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Voz ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta.

Projektiran je za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. 

Foto: HŽPP

 

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.