Rimac Technology, hrvatska tehnološka snaga i Tier 1 dobavljač globalne automobilske industrije, ponovno je dospio na naslovnice igrajući centralnu ulogu u stvaranju Bugatti Tourbillona – vrhunskog hibridnog hiperautomobila koji spaja tradicionalne performanse s modernim električnim inovacijama.
U bliskoj saradnji s Bugatti Rimac inženjerskim timovima, Rimac Technology dizajnirao je i razvio sofisticirani 800V hibridni sistem koji podupire novi Tourbillon.
Sistem se besprijekorno integrira s potpuno novim 8,3-litrenim V16 motorom s prirodnim usisavanjem, isporučujući sirovu snagu i osjećaj klasičnog izgaranja, sada poboljšan trenutnim električnim okretnim momentom.
Srž novog pogonskog sklopa su tri elektromotora visokih performansi – dva na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj – koji proizvode 800 konjskih snaga i mogu se vrtjeti do 24.000 okretaja u minuti.
Tim motorima upravlja Rimac-ova napredna inverterska tehnologija od silicij karbida i interni softver, čime se osigurava visoka učinkovitost, performanse i sigurnost.
Rezultat je vozilo koje nije samo kompaktnije i lakše od svog prethodnika – W16 Chirona s četiri turbopunjača – već je i znatno naprednije.
Ovo hibridno čudo pokreće Rimacov novorazvijeni baterijski paket od 25 kWh, dizajniran u obliku slova T za optimizaciju i pohrane energije i strukturne krutosti. Ovaj sistem od 800 V uključuje više od 1500 ćelija uronjenih u ulje, koje kontrolira Rimac peta generacija Battery Management System (BMS).
BMS je razvijen prema najvišim standardima u industriji, pridržavajući se sigurnosnih protokola ASPICE Level 2 i ASIL D.
“Bugatti Tourbillon savršen je primjer sposobnosti cijelog sistema Rimac Technology,” rekao je Mate Rimac, osnivač i predsjednik Rimac Grupe te izvršni direktor Bugatti Rimac i Rimac Technology.
"Ovo je rezultat više od desetljeća inovacija u elektrifikaciji visokih performansi. Unatoč složenosti hibridnog sistema, isporučili smo automobil koji ne samo da je lakši od svog prethodnika, već i pomiče granice onoga što je moguće."
Kompletan stražnji pogonski sklop, uključujući V16 motor, osam-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, sustav vektoriranja okretnog momenta i stražnji motor od 250 kW, teži samo 430 kilograma – isto kao i sam motor prethodnog modela. U međuvremenu, dvostruki električni motori i dvostruki inverteri na prednjoj osovini dodaju minimalnu težinu, a istovremeno nude preciznu raspodjelu okretnog momenta i kontrolu.
Rimčevi elektromotori služe u nekoliko svrha: upravljaju pogonom, zamjenjuju tradicionalne elektropokretače i generatore i eliminiraju potrebu za 12-voltnim sistemima.
Foto: Rimac Technology