KOMPANIJE I TRŽIŠTA

Bh. brend Ministry of Wool pretvara vunu pramenke u održive proizvode

Wooling spužve bile su njihov prvi uspjeh, najnoviji proizvod koji su lansirali su Wool kuglice za sušenje

Bh. brend Ministry of Wool pretvara vunu pramenke u održive proizvode

U svijetu koji sve više traži održiva rješenja, jedna bosanska tvrtka pronašla je inspiraciju u tradicionalnom, ali često zanemarenom materijalu – ovčjoj vuni Pramenka. Pod robnom markom „Ministrstvo vune – Wooling“, tvrtka proizvodi jedinstvenu liniju biorazgradivih proizvoda kao što su spužve za lice, rukavice za tuširanje, ručnici i kuglice za sušenje vune. Vođena principima kružne ekonomije, „Ministrstvo vune – Wooling“ ne samo da smanjuje otpad, već i sarađuje s lokalnim proizvođačima kako bi ojačalo domaću ekonomiju. 

„Oduvijek su me zanimale naše tradicionalne tehnike izrade odjeće poput pletenja, heklanja i filcanja. Mogu reći da su to oduvijek bile dio mog identiteta, još od djetinjstva. Vidjeti majku i njezine sestre, piti kave, plesti, smijati se, bilo je nešto što me je hipnotiziralo kao dijete. Ta slika je definitivno urezana u mene i bilo je toliko logično da, iako imam diplomu prvostupnika ekonomije i prilično bogato radno iskustvo, izražavanje kroz ovaj oblik umjetnosti uvijek je bilo moj azil. Eksperimentirajući s raznim vrstama materijala, naišla sam na našu domaću ovčju vunu... i nisam tražila dalje“, kaže u intervjuu za Sarajevo Times  osnivačica Lejla Mandžuka.

Nastavlja rekavši da što je više učila o njoj, to ju je više voljela. Budući da je ova vuna malo oštrija (od primjerice merino vune), bilo je logično da počne izrađivati ​​proizvode za piling kože. Bila je 2018. godina kada je dobila priliku predstaviti i početi prodavati svoju prvu Wooling spužvicu za piling lica u lancu kozmetike dm drogerie markt u Bosni i Hercegovini.

„Ovo je bio ogroman uspjeh. Znate kako kažu: 'Posljednjih deset godina radila sam kako bih preko noći postala uspješna'. To se i dogodilo“, objašnjava Mandžuka.

Wooling spužve bile su njihov prvi uspjeh. Povratne informacije kupaca bile su izvrsne i ubrzo su proširili prodaju na hrvatsko, švedsko i američko tržište. I to je bio samo početak.

„Kasnije smo proizveli rukavicu za piling kože i ručnik za piling leđa. Ova tri Wooling proizvoda pokrivala su liniju za piling kože – potpuno prirodni, bez mirisa i boja te apsolutno biorazgradivi. Budući da smo kreativni i zainteresirani po prirodi, to je bio samo početak naše proizvodnje“, dodaje.

Najnoviji proizvod koji su lansirali su Wool kuglice za sušenje. Vrlo su dobro prihvaćene jer su, kao i svi ostali proizvodi, prirodne i biorazgradive.

Govoreći o tome koliko domaćih tvrtki, malih proizvođača, obrtnika, lokalnih pastira trenutno sarađuje s Ministarstvom u izradi proizvoda, Mandžuka objašnjava da je potrebno šest poduzetnika da bi se konačni proizvod Woolinga našao na policama.

„Prvo, imamo poljoprivrednike koji strižu vunu. Ta se vuna zatim prodaje porodica iz sela Dub (blizu Travnika) i ta obitelj čisti i pere vunu. Zatim se ta vuna treba četkati i poravnati vlakna. To radi jedina porodica u selu Dub koja posjeduje stroj za četkanje. Tako obrađena vuna dolazi u Ministarstvo vune gdje stvaramo svoju magiju i izrađujemo finalne proizvode Woolinga. Naši proizvodi, poput kuglica za sušenje vune, zatim se pakiraju u lanene vreće koje posebno izrađuje naša lokalna tvrtka Senses, dok se etikete izrađuju u maloj porodičnoj štmpariji Graforad. Naši ostali proizvodi, poput spužvi za ljuštenje vune i rukavica za ljuštenje, pakiraju se u kartonske kutije koje proizvodi tvrtka Print GS, dok ručke za ručnike za tuširanje izrađuje mala  porodična tvrtka.“

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.