KOMPANIJE I TRŽIŠTA

MOL i Slovnaft žalili se Evropskoj komisiji na Janaf

Nedavno Janaf nije mogao na vrijeme isporučiti najnoviju naručenu količinu, a također je naznačio da će se slični uvjeti primjenjivati i na buduće isporuke

MOL i Slovnaft žalili se Evropskoj komisiji na Janaf

MOL i Slovnaft obratili su se Glavnoj upravi za tržišno natjecanje Evropske komisije (EK), izražavajući zabrinutost da Janafove prakse dodatno pojačavaju zabrinutost za sigurnosti opskrbe vezanu uz hrvatski dio naftovoda Adria.
U pismu koje su tvrtke poslale EK navode da je Janaf obavijestio MOL i Slovnaft da će primiti sirovu naftu koja je već kupljena i planirana za isporuku samo ako se MOL i Slovnaft slože kupiti dodatne količine i ubaciti ih u JANAF-ov sustav kao „potisnu naftu“.
Zahtjev operatera naftovoda Adria iznenadio je MOL, jer to prije nije bio problem u njegovoj suradnji s Janafom i ne spominje se u ugovoru. Štoviše, moglo bi biti i protivno uvjetima ugovora koje su tvrtke potpisale.

Nedavno Janaf nije mogao na vrijeme isporučiti najnoviju naručenu količinu, a također je naznačio da će se slični uvjeti primjenjivati i na buduće isporuke. Ove prakse imaju neposredne i ozbiljne posljedice jer Janaf iskorištava svoju infrastrukturnu poziciju kako bi nametnuo jednostrane promjene ugovora koji regulira pristup transportu sirove nafte koja nije ruska, saopšteno je iz MOL-a..
To potkopava sposobnost MOL-a i Slovnafta da osiguraju količine sirove nafte koja nije ruska potrebne za ispunjavanje regulatornih obveza i za osiguranje kontinuiranog i sigurnog rada svoje slovačke rafinerije, koja igra ključnu ulogu u opskrbi gorivom nekoliko država članica EU.
Osim dobro poznatih problema s kapacitetom i cijenama Adria naftovoda, ovaj nedavni razvoj događaja ponovno baca sjenu neizvjesnosti i postavlja pitanje koliko pouzdano funkcionira južni cjevovodni sustav. To je od velike važnosti za izvedivosti postupnog ukidanja ruske nafte koju je predložila Europska unija.
 Slovnaft i MOL potaknuli su Komisiju da pomno prati situaciju. Međutim, vjeruju da se poslovni odnos s Janafom može vratit na put profesionalne suradnje, transparentnosti i poštenih tržišnih uvjeta, dodaje se u saopćenju.

Stigla je reakcija na ove navode.

"Transport nafte odvija se prema kalendaru transporta, a sve u skladu sa zaključenim Ugovorom o transportu, Tehničkim uvjetima za pristup transportnim kapacitetima JANAF-a i uobičajenoj poslovnoj praksi", poručuju iz Janafa.

Tvrtka ističe i da je "stvarno operativno korištenje kapaciteta naftovoda od strane MOL Grupe znatno ispod ugovorenih količina i uobičajene poslovne prakse", dodajući da od MOL-a očekuju povećanje korištenja kapaciteta u skladu s važećim ugovorom.

Podsjetimo, trenutno je na snazi ugovor o transportu 2,1 milion tona nafte sustavom Janafa do kraja ove godine te Ugovor o skladištenju nafte na Terminalu Omišalj i Terminalu Sisak do 31. decembra 2027. godine.

Foto: MOL

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.