U riječkoj luci prošle sedmice je svečano obilježen početak radova na izgradnji infrastrukture i opremanja terminala Rijeka Gateway Terminal.
Terminal, koji bi trebao biti najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, trebao bi biti pušten u rad do 2025. godine.
Rijeka Gateway Terminal bit će dio APM Terminala, globalne mreže koju čini 76 terminala, a s riječkom obilaznicom bit će povezan cestom koja će uskoro biti dovršena.
Terminal će biti prvi u regiji na kojem će sve kontejnerske dizalice biti daljinski upravljane.
Tvrtka Rijeka Gateway, u vlasništvu Maersk grupe preko APM terminala i ENNA Naturalis grupe preko ENNA Logica, ima koncesiju na 50 godina za upravljanje budućim terminalom.
Nakon puštanja u rad, terminal će raditi s kapacitetom većim od 500.000 dvadesetstopnih ekvivalentnih jedinica (TEU) godišnje, a u narednoj fazi planira se dostići kapacitet od više od milion kontejnera.
Terminal se gradi u sklopu projekta Rijeka Gateway, a financira se kreditom Svjetske banke. Dugačak je 400 metara, a jedna od njegovih prednosti je dubina mora na pristaništu od čak 20 metara.
U roku od deset godina koncesionar bi trebao izvesti drugu fazu građevinskih radova i izgraditi dodatnih 290 metara pristaništa.
Rijeka Gateway služit će kao glavna tačka ulaska u zemlju i druga tržišta u ovom dijelu Europe.
Predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya Koen Benders rekao je kako očekuje da će na novom terminalu raditi više od 300 radnika, istaknuvši da bi neizravno zapošljavanje u regiji moglo biti puno veće.
Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Žunić rekao je da terminal neće imati ugljični otisak te da se radi na maksimalnoj sigurnosti.
Državni tajnik za more i fondove Europske unije Josip Bilaver rekao je da će radovi na cesti D403 koja povezuje riječku luku i riječku obilaznicu biti gotovi do kraja sedmice, a radi se i na dovršetku pruge. veza između Rijeke i Zagreba te granice s Mađarskom.
Foto: Grad Rijeka