Niskotarifni prijevoznik Ryanair predstavio je planove za pokretanje operacija za Sarajevo krajem marta sljedeće godine s dvije sedmične linije iz Charleroia, Göteborga, Bergama i Memmingena, kao i trisedmične rotacije iz londonskog Stansteda.
Ovo dolazi nakon što je niskobudžetni prijevoznik bio jedan od tri odabrana, uz Wizz Air i SunExpress, za održavanje subvencioniranih letova iz glavnog grada Bosne i Hercegovine. Treba napomenuti da Ryanair ne otvara bazu u Sarajevu, već će se svi letovi obavljati iz drugih baza ove kompanije. Dodavanje novih ruta očekuje se u narednom razdoblju.
Ryanair se u ovom trenutku ne suočava s direktnom konkurencijom ni na jednoj od svojih novih ruta, ali će se indirektno suprotstaviti Wizz Airu na londonskoj liniji, pri čemu će njegov konkurent održavati operacije između London Lutona i Sarajeva. Prijevoznik za slobodno vrijeme TUI obavlja sezonsku zimsku uslugu iz London Gatwicka. Wizz, koji je prošle godine zatvorio bazu u Sarajevu, prethodno je iz glavnog grada Bosne i Hercegovine opsluživao Charleroi, Gothenburg i Memmingen. Kao rezultat Ryanairovih novih ruta, Sarajevo će ponovno biti povezano s Italijom i Belgijom direktno letovima, pri čemu je Wizz Air prošle godine opsluživao oba tržišta.
Ryanairov glavni komercijalni direktor Jason McGuinness danas je rekao da će Ryanairove nove rute za i iz Sarajeva povezati glavni grad Bosne i Hercegovine s ključnim tržištima, uključujući Belgiju, Njemačku, Italiju, Švedsku i Ujedinjeno Kraljevstvo - što će dovesti do značajnog rasta prometa i turizma zahvaljujući Ryanairovim nenadmašnim niskim cijenama avio karata.
-Blisko smo sarađivali s našim partnerima na Aerodromu Sarajevo, Vladom Kantona Sarajevo, Ministarstvom privrede KS, Turističkom zajednicom KS i Vladom FBiH na pokretanju ovih pet novih ruta i želimo da ojačamo ove odnose tokom vremena, dok nastavljamo da radimo zajedno na pružanju daljeg dolaznog turizma, povezanosti i niskih cijena karata za Bosnu i Hercegovinu i njene građane. Era visokih cijena završava dolaskom Ryanairovih niskih cijena karata. Ryanair planira povećati svoju flotu na 800 aviona i promet na 300 miliona putnika u narednoj deceniji i vjerujemo da će Bosna i Hercegovina biti ključno tržište rasta za Ryanairove niske cijene karata, naveo je direktor McGuinness.
Ryanair je ušao na tržište Bosne i Hercegovine 2018. godine s uslugama za Banja Luku. U novembru prošle godine proširio je svoje poslovanje u zemlji pokretanjem letova za Tuzlu, koji su bili kratkotrajni i prekinuti nakon nekoliko mjeseci jer je Direkcija za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine nametnula plaćanje takse od 1,5 eura po putniku u odlasku, koja je u međuvremenu ukinuta privremeno obustavljen, kako bi se zračne prijevoznike potaknulo na otvaranje novih linija.
Ove godine Ryanair će biti drugi najveći bosanskohercegovački zračni prijevoznik kako po broju letova tako i po raspoloživom kapacitetu sjedištaa,navodi Ex-Yu Aviation. U 2023. godini, ovaj jednostavni zračni prijevoznik će imati 2.048 letova na tržištu s 384.130 sjedišta. Stoji iza Wizz Aira koji na tržištu ima preko 850.000 sjedišta.
Ryanair potpisao je ugovor sa kompanijom Hifa-Oil Tešanj o snabdjevanju jet gorivom na sarajevskom aerodromu za 2024. godinu.
Druga dva avioprijevoznika koji su ispunili uslove za subvencije takođe će otvoriti nove linije. SunExpress će pokrenuti letove za Izmir i Antaliju u Turskoj, a Wizzair će letjetiza Abu Dhabi za koji su nedavno ukinute vize, te za London i Rim.
Foto: Ryanair,Vlada KSS