HŽ Infrastruktura, državna tvrtka za željezničku infrastrukturu, primila je četiri ponude na natječaju za rekonstrukciju i proširenje 83 kilometra duge željezničke pruge Dugo Selo - Novska, s procijenjenim budžetom od 620 miliona eura.
Indijska tvrtka Afcons Infrastructure ponudila je najnižu cijenu od 677 miliona eura, dok je turski Dogus predložio najvišu ponudu od 989,9 miliona eura. Konzorcij koji uključuje Ashoka Buildcon, Serneke i Konkan Railway ponudio je 779,9 miliona eura, a Cengiz je podnio 873,1 milion eura.
HŽ Infrastruktura sada će procijeniti ponude kako bi odabrala najkonkurentniju ponudu. Projekt bi trebao biti dovršen u roku od pet godina i deset mjeseci, što odražava njegovu veličinu i složenost.
Ova ambiciozna nadogradnja željeznice, koju sufinanaira Europska unija, uključuje izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju stanica i poboljšanje sigurnosnih sistema. Cilj poboljšanja je povećati operativnu efikasnost i osigurati usklađenost sa standardima EU.
Nakon završetka, pruga će podržavati brzine vozova do 160 km/h između Dugog Sela, blizu Zagreba, i Novske. Brže putovanje i poboljšana povezanost trebali bi ojačati poziciju Hrvatske kao regionalnog prometnog čvorišta.
Natječaj za željeznički prijevoz ističe predanost Hrvatske održivoj mobilnosti i smanjenju emisija. Promatrači industrije sada čekaju konačni odabir, koji će oblikovati željezničku infrastrukturu zemlje desetljećima.
Foto: Pixabay