KOMPANIJE I TRŽIŠTA

Respektabilan rast poslovanja Mlinar grupe

Grupa broji 306 vlastitih prodajnih mjesta od čega 20 u Bosni i Hercegovini kroz franšiznu mrežu

Respektabilan rast poslovanja Mlinar grupe

Hrvatska Mlinar Grupa ostvarila je značajan rast ukupnih prihoda tokom 2023. godine, dosegnuvši 163,3 miliona eura, što predstavlja porast od 17,6 posto u odnosu na 2022. godinu.
Iz tvrtke su izvijestili da je unatoč poslovanju u zahtjevnim vremenima s visokim cijenama sirovina, ambalaže i energenata te uz značajna ulaganja u povećanje plaća zaposlenika, Mlinar Grupa snažnim fokusom na efikasnost u svim poslovnim procesima ostvarila respektabilne rezultate. Grupa je protekle godine zabilježila rast normalizirane dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 33 posto u odnosu na 2022., dosegnuvši 26,3 miliona eura.

"Izvrsni poslovni rezultati se nastavljaju i u prvom kvartalu 2024. godine, pri čemu je Grupa zabilježila rast prihoda od 18 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prodaja pokazuje stabilan rast u svim kategorijama, a Mlinar je u prošloj godini ukupno prodao 210 milijuna komada proizvoda. Osim toga, Mlinar ulazi u novi investicijski ciklus i planira značajno proširiti kapacitete linija u tvornici bureka u Osijeku tijekom 2025. godine", objavili su iz Mlinara koji je nedavno otvorio napredni razvojni laboratorij u Zagrebu koji radi na inovacijama, prenosi SEEBIZ.eu.

Uz prodaju u vlastitoj maloprodajnoj mreži i trgovačkim lancima u Hrvatskoj i regiji, Mlinar izvozi na tržišta poput Rumunjske, Nizozemske, Švedske, Švicarske i Južne Koreje. Ukupno 39,8 miliona komada proizvoda prodano je na više od 20 svjetskih tržišta u 2023. godini što predstavlja rast izvoznih prihoda od 38 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Mlinar Grupa svojim poslovanjem u regiji pokriva tržište od 16 miliona stanovnika. Mlinar Hrvatska, Mlinar Slovenija te Hleb i kifle koji posluje na tržištu Srbije čine Mlinar Grupu najvećom pekarskom grupacijom u Adria regiji. Grupa broji 306 vlastitih prodajnih mjesta od čega 252 u Hrvatskoj, pet proizvodnih pogona u dvije države te franšiznu mrežu od 20 prodajnih mjesta u Bosni i Hercegovini.

Kao dio svog fokusa na održivost te uz pomoć sredstava iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u okviru Modernizacijskog fonda, Mlinar je investirao u postavljanje solarnih panela na svoje proizvodne pogone u Zagrebu, Šibeniku i Osijeku. Time Mlinar postaje prva pekarska industrija u kojoj proizvodi dolaze iz energetski održivih izvora. Trenutno su u testiranju i električna i hibridna vozila za tvrtkinu dostavnu flotu od gotovo 200 vozila, a značajni napori ulažu se smanjenje otpada od hrane (koristeći povrat za stočnu hranu ili bioplinska postrojenja). Nabava robe i sirovina također je značajno materijalno pitanje pa se 96 posto svih korištenih sirovina, materijala i usluga nabavlja od domaćih dobavljača.
Iz Mlinara su izvijestili i da su plaće zaposlenika u posljednje dvije godine rasle 40 posto. Prema podacima Fine u tvrtki Mlinar pekarska industrija lani je prosječna mjesečna neto plaća iznosila 907 eura te je bila 17,2 posto veća nego godinu ranije.

U cijeloj Mlinar Grupi radi 2395 zaposlenika, na 50 posto top menadžerskih pozicija su žene, a ujedno žene čine gotovo 80 posto zaposlenih na svim menadžerskim i rukovoditeljskim pozicijama.

- Mlinar je lider u pekarskoj industriji zahvaljujući svom fokusu na inovacije i razvoj novih proizvoda. Svi zaposlenici doprinose transformaciji kompanije, osiguravajući snažan timski duh i zajedništvo. Kroz kontinuiranu kreativnost, inovacije te zapošljavanje mladih talenata, Mlinar gradi budućnost pekarstva- zaključio je predsjednik Uprave Mlinar Grupe, Mladen Veber.

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.