Hrvatski državni željeznički infrastrukturni operater HŽ Infrastruktura objavio je tender vrijedan 620 miliona eura za rekonstrukciju i proširenje 83 kilometra duge željezničke pruge Dugo Selo – Novska.
To je najveći željeznički infrastrukturni projekt u historiji Republike Hrvatske, a sufinansira se sredstvima Europske unije, putem Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) i Programa Konkurentnost i kohezija (PKK).
Po završetku radova, vozovi će se ovom dionicom kretati brzinom do 160 km/h, što će značajno poboljšati sigurnost i efikasnost željezničkog prometa, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
Projekt obuhvata potpunu rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju dodatnog kolosijeka, kao i modernizaciju ključnih kolodvora i stajališta na ruti. Planirana je rekonstrukcija kolodvora Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina i Novska, dok će kolodvori Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec i Ludina biti prenamijenjeni u stajališta ili otpremništva.
Stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka također će biti obnovljena, a u sklopu projekta izgradit će se novo stajalište Okešinec dok će se kolodvor Prečec ukinuti.
Nadalje, predviđena je denivelacija ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza, osim nekoliko ključnih tačaka u Ostrni, Križu, Lipovici i Voloderu. Projekt uključuje i ugradnju novih prometno-upravljačkih i signalno-sigurnosnih uređaja, kao i modernizaciju elektroenergetskog infrastrukturnog podsistema.
Rok za dostavu ponuda traje do 8. april 2025., a završetak radova predviđen je za pet godina od uvođenja izvođača u posao. Ovaj projekt ključan je za modernizaciju hrvatske željezničke mreže i unapređenje povezanosti s europskim prometnim koridorima, tvrde u HŽ Infrastrukturi.
Foto: Arhiv