POLITIKA I DRUŠTVO

Moraju se zaustaviti hapšenja bh. vozača u EU

Održan sastanak predstavnika Konzorcija Logistika s ministrom Edinom Fortom

Moraju se zaustaviti hapšenja bh. vozača u EU

Država treba stati za nas kako stane iza nas kako naše prevoznike ne bi hapsili u Evropskoj uniji.

Ovo je kazoo predstavnik Konzorcija Logistika Velibor Peulić nakon sastanka u Sarajevu sa ministrom komunikacija i prometa BiH Edinom Fortom na kojem se razgovaralo o ozbiljnim problemima s kojima se suočavaju domaće transportne kompanije.

- Od prvog sastanka s ministrom 17. aprila do danas bilo određenih nesuglasica, ali za njih nije kriv ministar nego saradnici, rekao je Peulić i dodao da je današnji susret protekao u otvorenoj i konstruktivnoj atmosferi.

“Tu nešto ne štima. Potrebna je tematska sjednica Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o ovom problemu. Na takva se pitanja mora dati konsenzus. Uputili smo pismo na više adresa. Ministru vanjskih poslova BiH Elmedinu Konakoviću smo prošle sedmice dali alat za razgovor, pravosnažnu presudu u Austriji u korist BiH. Vrlo je jednostavno tehničko rješenje ovog problema samo ako ga u EU žele primijeniti. Imamo pametne tahografe na osnovu kojeg u svakoj sekundi možemo dokazati koliko je vozač proveo vremena na tlu Evropske unije”, rekao je Peulić.
Posebno je naglasio da su najhitniji slučajevi vezani za hapšenja bh. vozača u EU zbog ograničenja iz pravila “90/180”, kojim se reguliše boravak stranaca unutar Schengena.

“Ali prije toga hoćemo da država stane iza nas, da kaže nemojte hapsiti naše ljude. Znate kako je teško reći ocu i majci ne znam gdje ti je sin. Ne gajimo iluzije, ali samo nas prestanite hapsiti. To će biti prvi korak”, poručio je Peulić.

Upozorio je i da bi, ukoliko se u naredna dva mjeseca ne zaustave pritisci iz EU, bh. transportne firme mogle biti primorane da sele poslovanje izvan zemlje. Dodao je da sektor ispunjava sve evropske tehničke zahtjeve i da posjeduje modernu flotu, ali da se još uvijek naplaćuju nerazumne takse.

“Transportna industrija BiH je ispunila sve zahtjeve koji su traženi od Evropske unije. Imamo najmoderniji vozni park. Samo očekujemo da neke detalje provedemo u naše pravilnike, ako kupimo novo vozilo da ne dajemo taksu 1.000 KM. Kada je u pitanju pravilnik o licenciranju, ima prostor gdje ćemo popraviti”, dodao je Peulić.

Forto je podsjetio da je prvi susret s predstavnicima prijevoznika bio usmjeren na identifikaciju problema, dok se sada ulazi u operativnu fazu rješavanja.

“Nastavit ćemo sastanke, eventualno pokrenuti izmjene pravilnika. Poluga koju smo dali prijevoznicima je da budemo neka vrsta agenta u Vijeću ministara i eventualno javnosti”, rekao je Forto. Govoreći o boravku vozača u EU, naglasio je da se rješenje mora tražiti uz učešće više institucija, prije svega Ministarstva vanjskih poslova BiH.

Također je najavio da će na predstojećoj ministarskoj konferenciji u Beogradu, koja je već nekoliko puta odgođena, iznijeti ovu temu i pokušati inicirati regionalni pristup.

“Podržavam svaku vrstu protesta. U vezi sa boravkom vozača u EU bilo bi idealno da to bude regionalni nastup jer teško BiH sama može uspjeti. Ovo je regionalni problem”, poručio je Forto, te dodao da problemi koji su se gomilali dvije decenije ne mogu biti riješeni preko noći, ali da postoji politička volja da se krene s promjenama.

Foto: Pixabay
 

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.