POLITIKA I DRUŠTVO

Inicijative za sniženje cijena proizvoda i u BiH

Na talasu sličnih akcija vlasti i trgovaca u Hrvatskoj i Srbiji, održan sastanak u federalnom Ministarstvu trgovine, a na donošenje mjera pozvao i Dodik

Inicijative za sniženje cijena proizvoda i u BiH

Na talasu akcija vlasti u saradnji sa trgovcima u Hrvatskoj i Srbiji, i u Bosni i Hercegvini su se pojavile aktivnosti i inicijative za snižavanje cijena pojedinih osnovnih životnih namirnica. 

Federalni ministar trgovine Amir Hasičević i pomoćnica ministra Merima Maslo sastali su se s direktorom Udruženja poslodavaca Federacije BiH Marijom Nenadićem i predstavnicima trgovačkih kompanija, a razgovaralo se o Odluci o utvrđivanju maksimalne visine marži u trgovini (kalkulativne cijene) za pojedine osnovne životne namirnice i druge proizvode, te o primjeni odluke u praksi.

Iz Ministarstva podsjećaju kako se odluka koju je Vlada FBiH donijela 31. augusta ove godine odnosi na pšenično brašno tip 550, sve vrste hljeba od pšeničnog brašna, , mlijeko kravlje, pasterizirano, homogenizirano i sterilno po litru, kao i jestivo ulje suncokretovo po litru, šećer kristal bijeli, konzuma jaja, sve vrste svježeg mesa, te te deterdženti za veš i suđe.

U Republici Srpskoj predsjednik Milorad Dodik je od entitetskog ministra trgovine i turizma Denisa  Šulića zatražio da održi sastanke sa domaćim trgovačkim lancima kako bi pronašli mogućnosti da se i u RS-u sprovede akcija snižavanja cijena domaćih proizvoda.

Do kraja sedmice održaćemo sastanke sa predstavnicima trgovaca, dobavljača i domaćih proizvođača o mogućnostima proširenja obuhvata kampanje "Društveno odgovorno", koju smo pokrenuli u junu, odgovorio je Šulić na društvenim mrežama na ovu inicijativu.

Kampanju "Društveno odgoovrno" u početku je podržao značajan broj trgovačkih lanaca u Republici Srpskoj, ali je u posljednja dva mjeseca odziv bio loš 

U Hrvatskoj nakon sastanka s predstavnicima  trgovačkih lanaca Konzum, KTC, Lidl, Tommy, Plodine, Kaufland, Spar, Studenac, NTL i Mlin i pekare, ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović je najavio da su svi spremni podržati Vladinu inicijativu za smanjenje cijena proizvoda u potrošačku korpu. 

Prema najavama izvršnog direktora Fortenova Grupe Fabrisa Peruška, trgovački lanac Konzum već će od petka krenuti s ponudom proizvoda koje država prati u borbi protiv inflacije.
Istovremeno će sniziti cijene oko 1000 drugih proizvoda.

U prodavnicama u Srbiji od  13. septembra, po nižim cijenama može da se kupi 20 osnovnih proizvoda za ishranu, higijenu i kućnu hemiju. Kupci će ove proizvode moći da nađu pod oznakom "Bolja cijena". Proizvodi koji će imati nižu cijenu su: mlijeko, jogurt, sir beli u kriški, jabuke, krompir, tjestenina, pileće meso u trupu, salama u omotu, bezalkoholno pivo, sokovi, kafa, hrana za bebe, šampon i kupka za bebe, dečje pelene, šampon i kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci, deterdžent za pranje sudova i deterdžent za pranje veša.

Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović pozvao je građane da iskoriste ovu akciju koja će trajati do Nove godine i da izaberu artikle s natpisom "Bolja cijena.

Pileći parizer čija je redovna cijena 399 dinara, sada košta 259,99 dinara, jogurt umjesto 164,9 dinara košta 139,9, deterdžent za posuđe umjesto 126 dinara, 69,9 dinara, itd..

Foto: Onogošt

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.