KOMENTARI I ANALIZE

Domaći pivari uzmiču pred stranom konkurencijom

Zabrinjavajući je pad prihoda od prodaje Pivare Tuzla i Bihaćke pivovare, dok je Sarajevska pivara uspjela blago povećati prihode

Domaći pivari uzmiču pred stranom konkurencijom

Pivare u Bosni i Hercegovini uzmiču pred inostranom konkurencijom ostvarivši na polugodištu ove godine skromne poslovne rezultate. 
Zabrinjavajući je pad prihoda od prodaje Pivare Tuzla i Bihaćke pivovare, dok je Sarajevska pivara uspjela blago povećati prihode.
Bingova Pivara Tuzla imala je u periodu januar-juni ove godine pad ukupnog prihoda za 17 posto  na 10,35 miliona KM,  nakon 12,46 miliona KM ostvarenih u istom periodu prošle godine, a što je posljedica pada prihoda od prodaje.
Pivara Tuzla je ostvarila dobit od 92,8 hiljada KM, nakon 881,9 hiljada KM godinu ranije. 
Pad ukupnog prihoda bio je kod Bihaćke pivovare izraženiji i iznosio je 20,1 posto - sa  3,44 miliona KM  smanjen je na  2,75 miliona KM ove godine.  Posljedica toga je negativan finansijski rezultat od 495,9 hiljada KM (417,4 hiljade KM u prvom poglugodištu  2022. godine).

Za razliku od tuzlanske i bihaćke pivare, Sarajevska pivara kretala se u suprotnom smjeru.  Ova pivara uspjela je povećati ukupni prihod, istina blago 1,8 posto na 10,46 mil KM, a poslovala je sa dobiti od 49,4 hiljade KM ( 65,8 hiljada KM lani).

Banjalučka pivara i Hercegovačka pivara posluju kao zatvorena dionička društva pa njihovi finansijski pokazatelji na polugodištu nisu dostupni.
U prošloj godini Banjalučka pivara imala je gubitak od 5,2 miliona KM, što je najlošiji rezultat još od 2010. godine, dok je Hercegoovačka pivara imala dobit od 630,7 hiljada KM uz ostvareni rast poslovnih prihoda na 4,07 miliona KM.

Iako su na polugodišnje rezultate bh. pivara uticali loši vremenski uslovi (kišno proljeće), jasno je da je njihovo poslovanje pod pritiskom uvozne konkurencije  koja je preplavila bh. tržište jeftinim pivom koje uglavnom plasiraju podružnice multinacionalnih kompanija (Molson Cors, Heinken, Carslberg i drugi) iz pogona stacioniranh u susjednim zemljama.

Trend pada tržišnog udjela domaćih pivara prisutan je već nekoliko godina i i prijeti zatvaranjem nekih domaćih pivara.

Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH ( UIO) naveli su u svojoj nedavnoj analizi da je u 2022. godini došlo do povećanja prihoda od akciza na pivo iz uvoza za 7,9% u odnosu na prethodnu godinu, dok je naplata prihoda od akciza na domaće pivo bila  manja za 24,8%
- Razlozi povećanja prihoda od akciza na pivo iz uvoza pripisuju se u najvećoj mjeri preferencijama potrošača, znatno većoj ponudi uvoznog piva u odnosu na domaće proizvođače, kao i pristupačnim cijenama piva iz uvoza, naveli su iz UIO BiH.

(Foto: Pexels)

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.