EKONOMIJA

Vina iz BiH su sve popularnija širom svijeta

Vrijednost izvoza u 2023. godini veća za 19,8 odsto u odnosu na 2022. godinu

Vina iz BiH su sve popularnija širom svijeta

Vina iz BiH su sve popularnija širom svijeta, a piju se i u Kini, Litvaniji, pa i u Francuskoj koja je poznata po ovom piću.

Vrijednost izvoza kategorije vino od svježeg grožđa, uključujući pojačana vina, te mošt od grožđa u 2023. godini je iznosila 9,3 miliona KM, prema podacima Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine.

To je za 19,8 odsto više u odnosu na 2022. godinu, kada je izvezeno vina u vrijednosti 7,8 miliona KM.

Količinsk izvoz bilježi povećanje od 5,4 odsto, odnosno izvezeno je 171.650 više u odnosu na 2022. godinu. Najviše vina izvezeno je u Hrvatsku, ukupno 2.806.563 litara, ukupne vrijednosti 5,36 miliona KM. Slijede Srbija, sa količinom od 160.532 i vrijednosti od 1,38 miliona KM, Njemačka sa 86.110 i vrijednosti od 619,3 hiljade KM.

Na listi izvoznih tržišta su,među ostalim, i Crna Gora, SAD, Litvanija, Kina, Francuska, Nizozemska i Turska.

U uglednom američkom časopisu Forbes, jednom od najuspješnijih poslovnih magazina na svijetu, objavljen je članak o Bosni i Hercegovini, koja se može pohvaliti s više od 2.000 godina tradicije u uzgoju vinove loze i proizvodnji vina. Poseban naglasak stavljen je na bogatstvo vinogradarstva i domaćih sorti grožđa u Hercegovini, dok je u članku istaknuta vinarija Domano. Forbesova novinarka, dr. Liz Thach, ističe kako se Bosna i Hercegovina, iako poznata po svojoj turbulentnoj prošlosti, razvija u obećavajuću vinsku destinaciju, a posebno naglašava Hercegovinu, regiju s oko 30 komercijalnih vinarija, čija su vina sve popularnija na međunarodnoj sceni.
Iako mnogi stanovnici sami proizvode vino za ličnu upotrebu, tržište vina raste, a domaće sorte poput bijelog grožđa Žilavka i crnih sorti Blatina i Trnjak stječu sve veći ugled.

U članku je posebno istaknuta vinarija Domano, gdje je novinarka imala priliku kušati vina i razgovarati s enologinjom Josipom Andrijanić koja je posebno ponosna na Žilavku, koju opisuje kao najperspektivniju sortu za izvoz zbog njenog svježeg i oštrog stila.

"Žilavka je najpoznatije bijelo grožđe u našoj zemlji, uz dvije crne sorte, 'blatinu' i 'trnjak'. Međutim, Žilavka je ona za koju vjerujem da ima najviše mogućnosti za izvoz, a sada je u trendu zbog svog svježeg, oštrog stila. Nosi egzotičan naziv 'Žilavka' jer mora gurnuti korijenje kroz kamenito tlo da bi preživjelo", objasnila je enologinja vinarije Domano.

Forbes detaljno opisuje degustaciju vina iz vinarije Domano, koja uključuje tri varijante Žilavke: svježe vino fermentirano u nehrđajućem čeliku, složeniju varijantu fermentiranu u hrastovini te pjenušavu verziju.
Vinarija Domano je prva u zemlji koja proizvodi pjenušavu Žilavku, a ovaj inovativni pristup nagrađen je brojnim medaljama, uključujući prestižne Decanterove platinaste nagrade za najbolje bijelo i crno vino u srednjoj i istočnoj Europi. U časopisu je pojašnjeno da se ova vinarija nalazi u brdovitom području prepunom vinograda i sela, izgrađena je od lokalnog kamena, a godišnje proizvede oko 300.000 boca vina.

Izvoz vina po godinama:

2020. /5,5 mil KM

2021./ 6,5 mil KM

2022./7,8 mil KM

2023./9,3 mil KM

Foto: Vinarija Domano

Štampa
Kategorije: EKONOMIJA
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.