EKONOMIJA

Hercegovački vinogradari bilježe iznadprosječan urod, očekuju vrhunsko vino

Trenutno je potražnja za bijelim vinima veća nego za crnim

Hercegovački vinogradari bilježe iznadprosječan urod, očekuju vrhunsko vino

Vinogradari u Hercegovini ove godine bilježe iznadprosječan urod grožđa i izvrsnu kvalitetu mošta.

Po riječima Tihomir Prusina, enolog Vinarije Čitluk, sve sorte ove godine bilježe odličan prinos i kvalitetu mošta, s izvrsnim omjerom šećera i kiselina, posebno u grožđu koje se bralo od 8. rujna nadalje.Prusina je napomenuo da klimatske promjene sve više utječu na vinogradarstvo u Hercegovini te da je važno grožđe ne izlagati prekomjernom suncu prije berbe.

- Kiše u kolovozu dobro su utjecale na količinu i kvalitetu grožđa, pridonoseći ovom iznadprosječnom urodu – dodao je.

Po njegovim riječima, u hercegovačkom vinogradarstvu sve više se ističe važnost autohtonih sorti poput žilavke, blatine, trnjka i vranaca, koje predstavljaju temelj vinske tradicije ovoga kraja.

- Vinarije i drugi podrumi u Hercegovini uglavnom se oslanjaju na te sorte, s ciljem njihove promocije i očuvanja. Trenutno je potražnja za bijelim vinima veća, s omjerom prodaje od oko 70 prema 30 u korist bijelih u odnosu na crvena vina – izjavio je Prusina za Fenu.

Dobru vinsku godinu očekuju i u Podrumima Andrija.

– Očekujemo da će vina iz ove berbe biti iznimne kvalitete i da ćemo nastaviti osvajati tržište i priznanja. Poseban naglasak stavljamo na žilavku, koja je naša najprodavanija sorta. Već nekoliko godina suočavamo se s deficitom te sorte, no vjerujemo da ćemo sadnjom novih vinograda uspjeti zadovoljiti rastuću potražnju - istaknuo je Andrija Ćorić, direktor prodaje i marketinga Podruma Andrija.

Izvoz vina iz Bosne i Hercegovine bilježi rast iz godine u godinu, no uvoz i dalje višestruko premašuje izvoz, s omjerom od gotovo šest na prema jedan.

- Najveći dio vina iz naše vinarije odlazi na tržišta Hrvatske, Australije, Njemačke, Švicarske i Belgije, a najveći izazov ostaje postizanje konkurentnosti na europskom i svjetskom tržištu. Natječemo se s etabliranim vinskim regijama koje imaju dugu tradiciju, razvijenu infrastrukturu i niže troškove proizvodnje. Uz to, troškove marketinga i promocije naših sorti i regije snosimo sami – kazao je Ćorić.

Naglasio je i važnost autohtonih sorti za prepoznatljivost regije.

– Hercegovina je mala vinska regija i jedini način da budemo konkurentni jest fokus na naše autohtone sorte – žilavku, blatinu i trnjak. Na domaćem tržištu već bilježimo značajan iskorak, dok nas na međunarodnom tržištu čeka još puno posla - zaključio je Ćorić, prenosi Federalna.ba.

Što se tiče potrošnja vina na domaćem tržištu ona je, kako kaže, vrlo dobra.

- Vrlo smo zadovoljni prodajom koju ostvarujemo na domaćem tržištu. Vinska kultura brzo napreduje diljem zemlje, a posebno me veseli što mlađe generacije pokazuju interes za razna vina i žele više naučiti o njima - zaključio je Ćorić.

Foto: Pixabay

Štampa
Kategorije: EKONOMIJA
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.