EKONOMIJA

Tender za tunel Prenj u završnoj fazi

Banka je dala saglasnost na tehničku evaluaciju, a tenderska dokumentacija za fazu RfP predana je na odobrenje početkom jula 2025.

Tender za tunel Prenj u završnoj fazi

Projekt izgradnje tunela Prenj, najvećeg cestovnog tunela u Bosni i Hercegovini i jednog od najdužih u Evropi, nalazi se u završnoj fazi priprema. To su za „Dnevni avaz“ jučer odgovorili iz JP-a „Autoceste Federacije BiH“.
Podsjetili su da su, kako smo pisali, objavili javne oglase za pribavljanje nekretnina potrebnih za izvođenje pripremnih radova i izgradnju pristupnih puteva na dionici autoceste tunel Prenj na Koridoru 5C, kao i u svrhu izgradnje samog tunela. Naglasili su da je tenderska procedura za izvođenje radova u završnoj fazi.

- Evaluacija ponuda za prvu fazu završena je u martu 2025. godine, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala je saglasnost za nastavak postupka.
Podsjetimo, iz ove kompanije su ranije iznosili da je posljednji mjesec u ovoj godini definiran kao rok za dodjelu ugovora za tunel Prenj. Međutim, na naše pitanje očekuju li da će taj rok biti ispoštovan i kakve, eventualno, posljedice kasnijeg ugovaranja mogu biti u cijeloj realizaciji tog projekta, nismo dobili precizan odgovor.
- Postupak izbora nadzora također je u završnoj fazi. Banka je dala saglasnost na tehničku evaluaciju, a tenderska dokumentacija za fazu RfP (Poziv za ponude) predana je na odobrenje početkom jula 2025. godine – naveli su iz „Autocesta“.
 Za drugu fazu (Stage II) trenutno se čeka odobrenje banke – kazali su nam iz „Autocesta FBiH“.
Tunel Prenj je dug 10.450 metara, a ukupna dionica autoceste iznosi blizu 12,2 kilometra. Dužina desne tunelske cijevi je 10.165 metara, dok je lijeva za pet metara kraća.
Po završetku, to će biti deveti najduži cestovni tunel u Evropi, značajno skraćujući putovanje između Sarajeva i Mostara – za otprilike 30 kilometara ili do sat vožnje. Prema ranijim navodima iz „Autocesta FBiH“, ovo će biti najskuplji projekt na cjelokupnom autoputu i njegova vrijednost bi trebala iznositi gotovo milijardu i sto miliona KM.

Foto: Autoceste FBiH

Štampa
Kategorije: EKONOMIJA
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.