Izvođač radova na drugoj dionici Koridora 5C kroz Republiku srpsku na pravcu od Rudanke do Putnikovog brda, poznate kao Dobojska obilaznica, naišli su naočekivani geološki problem zbog kojeg kasni izgradnja ove dionice.
Obilazeći radove vršilac dužnosti direktora preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Radovan Višković kazao je da su se teškoće javile prilikom iskopavanja tunela Putnikovo brdo 1 i Putnikovo brdo 2, gdje se nije očekivala takva vrsta materijala.
"Ovo je krucijalni objekat koji mora da se završi, rekao sam u razgovoru sa nadzorom i izvođačem. Sad je na nama da nađemo rješenja i da svi u lancu budu zadovoljni. Jer kad se bude završavao dio auto-puta na Koridoru 5C koji ide kroz Federaciju, a ne završi se ovaj dio, onda će Doboj postati tačka zakrčenja, a to ne želimo," navodi Višković.
"Izvođač je nakon 450 metara iskopa u ovom tunelu naišao na lošu geološku sredinu. Uz sve napore koje smo radili i u toku izvođenja - mijenjali projektnu dokumentaciju, tipove podgrada - probleme u vidu pucanja betona i povećanog slijeganja betona nismo mogli riješiti. Iz tog razloga smo angažovali dodatnog konsultanta koji je već uradio i u narednom periodu uradit će dodatna istraživanja da bi otkrio uzrok događanja sa geologijom i tunelom", kazao je Višković.
Načelno glavni problem ovdje pored te loše geologije visok nivo podzemne vode, navodi Marko Salapura, odgovorno lice za građanje na obilaznici kod Doboja, izvijestila je RTVBN.
Drugi problem je kod tunela Putnkokvo brdo 2, jer on jednim dijelom prelazi entitetsku granicu a za njega još uvijek nema građevinske dozvole.
"Mi ismo imali obećanja od ministra Forte i Savjeta ministara da će učiniti sve da se to riješi, ali tu se pojavljuje i jedan problem koji je nametnuo bivši visoki predstavnik oko zabrane raspolaganja državnom imovinom. Na osnovu toga oni nisu u poziciji da izdaju građevinsku dozvolu. Pokušava se to pitanje riješiti, ne bih zaista sada otkrivam način, jer onda se može i to na neki način pokvariti, ali imamo uvjeravanja da će to pitanje biti riješeno", tvrdi Višković.
On navodi i da će troškovi projekta izgradnje tunela Putnikovo brdo 1 i 2 zbog nastalih problema porasti, a i da će rokovi izgradnje morati biti produženi.
"Ovo finansira Evropska banka za obnovu i razvoj a tu ima i Evropska komisija sa svojim grantom. EBRD je skupa sa nadzorom, renomiranom talijanskom kompanijom, sagledao ove probleme i vjerujem da vrlo brzo zajedno naći odgovore", navodi Višković.
Foto: RTVBN