EKONOMIJA

Hibridi u BiH prvi put prodavaniji od klasičnih dizelaša

Kupci su u augustu dali prednost automobilima s hibridnim sklopovima (28,7%) svih tipova nad običnim dizelima (27,8%)

Hibridi u BiH prvi put prodavaniji od klasičnih dizelaša

S približno 1.000 novih registracija putničkih i komercijalnih vozila u augustu, bh. tržište novih automobila održava rast od oko pet posto na godišnjem nivou. Prethodni mjesec smo prvi put svjedočili većoj prodaji vozila s hibridnim pogonom u odnosu na dizelaše. Kupci su dali prednost automobilima s hibridnim sklopovima (28,7%) svih tipova nad običnim dizelima (27,8%).

Ujedno, ovo je bio prvi mjesec u historiji automobilskog tržišta u BiH gdje su dizelaši postali tek treći izbor kupaca.

Poredak na vrhu se ne mijenja. Škoda, Volkswagen i Toyota čvrsto drže podijum na tržištu novih automobila, jer se preferencije kupaca vežu najviše za ove tri marke. Zanimljivo i pohvalno, skoro 44 posto prodatih vozila završilo je u rukama fizičkih lica. To je još jedan dokaz da je ljeto pri kraju i da se flotne prodaje pravnim licima, uključujući i rent-a-car agencije lagano kreću ka fazi hibernacije, izvijestio je Klix.

Škoda i dalje drži nedodirljivu prvu poziciju s tržišnim udjelom od čak 20,9 posto ukupno ili oko 25 posto u putničkom segmentu. U augustu je registrovano 166 novih Škodinih vozila, što je nešto manje nego u julu, ali je za osam mjeseci ukupno isporučeno impresivnih 1.824 automobila ili 267 vozila više nego lani u istom razdoblju. Svaki četvrti putnički automobil u BiH nosi znak češkog ponosa, što potvrđuje dominantnu poziciju ovog brenda na našem tržištu. Volkswagen održava stabilnu drugu poziciju sa 11,8 posto tržišnog udjela. Prošli mjesec registrovano je 103 vozila, a ukupno 1.026 za osam mjeseci, što je blagi pad od 4,4 posto u odnosu na prošlu godinu.

Toyota nastavlja impresivan uspon s najvećim rastom (33,4 posto) od trojke na vrhu. Japanci su u augustu postigli još jedan odličan rezultat sa 124 registracije, a ukupno za osam mjeseci prodali bh. kupcima 942 vozila - što je za 236 vozila više nego lani.

Od ukupno 942 vozila, japanski proizvođač je plasirao skoro 60 posto hibrida za osam mjeseci – koji značajno doprinose popularizaciji elektrifikacije i zelene tehnologije na tržištu. Jednako zanimljivo za japanski brend, od ukupne brojke skoro 50 posto registrovanih vozila (456) završilo u rukama fizičkih lica, što Toyotu drži prvim izborom “običnih” kupaca koji cijene pouzdanost potvrđenu kroz najduži garantni rok na tržištu. Renault zadržava četvrtu poziciju sa 7,8 posto tržišnog udjela. Kupci najprodavanije francuske marke u BiH u augustu su registrovali 54 vozila, a ukupno 684 za osam mjeseci, što predstavlja rast od 25,3 posto. Hyundai zauzima petu poziciju sa 5,3 posto tržišnog udjela. Korejska marka je u augustu registrovala 48 vozila i ukupno 466 za osam mjeseci. Hyundai je marka koji procentualno najviše prodaje fizičkim licima i to uglavnom s velikim uspjehom zahvaljujući potražnji za Tucsonom.

Kada je u pitanju sredina tabele, uočljivo je da Suzuki jedini od "narodnih" brendova ove godine pokazuje stabilnost okrunjenu rastom od 13 posto. No zato, među najznačajnijim promjenama ističe se Opel koji prolazi kroz teška vremena s padom od 33,1 posto sa samo 222 registrovanih vozila za osam mjeseci. Kia je još u težoj situaciji, jer bilježi dramatičan minus od 39,9 posto, budući da Sportage ne može vući dovoljno za ostale modele, iako korejski brend doživljava vidljivu tranziciju na električna vozila. Anemiju u krvnoj slici pokazuju faktički svi Stellantisovi brendovi, a Fiat je odmah iza Opela s minusom od 23,2 posto. Kineski proizvođači nastavljaju jačati svoje pozicije, mada se u sve većoj prisutnosti novih brendova ističu ona dva s najozbiljnijom ponudom i prodajno-servisnom mrežom. Chery sa 73 prodata vozila – jednako kao i Ford - bilježi fenomenalan rast od 329 posto, što je najveći zabilježeni rast na tržištu. Geely pokazuje solidno prisustvo sa 67 registracija, koje će vjerovatno biti i uvećane do kraja godine s trećim uvedenim modelom - Cityray.

Ovi rezultati ukazuju da istočnoazijski proizvođači postaju ozbiljan faktor na bosanskohercegovačkom tržištu, kidajući prodaju renomiranim evropskim markama, mada tu još nedostaje snaga MG-a i komercijalizacija marke BYD.

Elektrifikovani automobili su pristuni maltene kod svih proizvođača i jasno treba očekivati nastavak njihovog uspona i dalje. Sa 437 prodatih vozila više za osam mjeseci ove godine u odnosu na lanjski rezultat u istom razdoblju, tržište pokazuje pozitivne trendove koji ukazuju na kontinuiran rast tokom ostatka godine.

Foto: Pixabay

Štampa
Kategorije: EKONOMIJA
Ocjeni ovaj članak:
5.0
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.